mandag 4. januar 2010

"Skjult" perle

I ei sidegate til Triumfbuen i Paris, kan du finne dette spesielle og moderne, øko-bevisste lille overnattingsstedet: Hidden Hotel. 


Uvanlig fasade for å være Paris - ubehandlet grånet kanadisk treplank og grønne vekster. Stilig med metallskilt som kontrast.



Interiøret går i materialene skifer, tre, marmor, stein, glass, skinn og håndlaget keramikk. Soverommet er prydet med metervis med belgisk organisk bomull.

Interiøret er designet av designerduoen og ekteparet Jamie og Diane Welstead og deres foretak Hidden Cabin.

Stedet Hidden Hotel åpnet i juli 2009. Designerduoen hadde ansvaret for interiøret, og tok med seg grunntankene bak Hidden Cabin-foretaket til hotellprosjektet. Hovedfokuset ligger på vakre, naturlige og edle materialer.


For en herlig kafékrok - skjønne farger - frodig og røff, med herlig belysning.

Hidden hotel ligger sentralt til i 17 arr., like ved Triumfbuen. Her kan man komme innom for en drink, møte venner eller overnatte - for å få den fulle Hidden-opplevelsen.


Her: eksempel på materialbruk, farger, kontraster og belysning. Dette er lekkert, spør du meg!




Ingen som vil ha vanskelig for å sovne i sånn en innbydende seng, vel?

Her er forresten et anna innlegg jeg har skrevet om Paris.
(og min brors spesielle leilighet der)

I neste innlegg
blir det svensk foretak med komfortable møbler på menyen.

8 kommentarer:

  1. Så fantastisk flott konsept!! Her vil jeg bo neste gang jeg er i Paris. Flotte materialkombinasjoner og miljøbonus.

    SvarSlett
  2. Gosh, så spennede:) Jeg elsker Paris og er derfor svært takknemmelig for alle gode tips. Herlig materialbruk - sånt liker vi! Hege

    SvarSlett
  3. Jeg skulle gjerne gjemt meg der noen netter...

    SvarSlett
  4. Så flott hotelltips fra Paris:))
    Men jeg ble veldig imponert av den flotte leiligheten til din bror:)
    For et lekkert sted å bo, og veldig smakfullt innredet:)
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Gud så lekkert!!! Lekre kontraster.
    ha en flott dag :)

    SvarSlett
  6. For et flott hotell, elsker materialvalgene :) Det er dem gråfargen vi håper hytta får etterhvert, enten ved hjelp av jernvitrol eller tidens tann ;)

    Takk for gratulasjon!

    SvarSlett
  7. Å der skulle jeg veldig gjerne ha bodd,så lekkert ut.
    Godt nytt år til deg også og tusen takk for kjempe hyggelig komentar.
    Jeg sjekket med fire forskjellige møbel snekkere og det billigste tibudet jeg fikk var på 27000,- litt mer enn jeg hadde tenkt meg.Tror jeg skal bygge et selv....
    Dukke huset til vesla er kjøpt hos riktige leker i Oslo.Ha en super fin uke.
    Klem Heidi

    SvarSlett
  8. Ja takk- et opphold der hadde vært noe- har vært i Paris tre ganger- en så vakker by- og hvis jeg skulle være så heldig å få reise dit igjen- så skulle jeg unt meg å bo på et skikkelig hotell;) ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...