torsdag 15. juli 2010

Svalt inne


Ah. Jeg går inn i eget modus når temperaturen kryper over 20 grader i flere dager i strekk. Musklene "løsner" opp og slapper av mer enn ellers, får jeg følelsen av. Og det samme skjer med tankemønstrene mine, kan det virke som.

Og etter å ha nytt mye frisk luft og sol, er det ren luksus å trekke innafor. Sitte lettkledt i en stol og gjøre ingenting. Nyte skyggen. Bare VITE at det er deilig sommervær ute. Og at ferien langt fra er over.



Godstolene i stua er fine til slike anledninger. Blomstene i vasen ble henta inn med hjelp fra to ivrige små rekrutter. De står elegant og "ujålete" her inne og smiler til mine to eldgamle grågrønne Fretex-funn -  gleder oss med sin romantiske lyse lavendelfarge og sitt mylder av småblomster. (Dette er vel det nærmeste du kommer shabby chic i Åpent hus!) ;)





Håper alle nyter sommerdagene. Det finnes ikke finere sted enn Norge (og ja, Vestlandet, selvfølgelig!) når sommerværet slår til. :)


For å ha sagt det er sittekroken ikke stylet for anledningen. :) Her passer jeg på å ha det ryddig og rolig - som en freda plett i vårt ellers koselige kaos. :) A propos "koselig kaos", som de søte små ofte sørger for helt uten å ville det:

I morgen
tenkte jeg at jeg skulle finne frem litt lekekrok-inspirasjon.

6 kommentarer:

  1. De er så fine de stolene dine. Og lampa er jo blant mine favoritter, som du vet.

    SvarSlett
  2. Så koselig det var her.Vi er hjemme i Bergen igjen og nyter skikkelig sommeregn og sol innimellom bygene. Skal begynne jobb igjen på mandag. Skal si ferien fyker avsted. Lurt å kose seg og nyte tiden mens en har den. Etter dagens innlegg hos deg så har du nok grepet det.
    Klem

    SvarSlett
  3. Fine bilder.
    Her har det regnet i bøtter og spann i dag.
    I morgen, da er det meldt sol igjen.
    :)

    SvarSlett
  4. Unødvendig å style den plassen der...rolig og pent:)

    Hos oss har ikke sommeren vært særlig stabil enda (trøndelag). Går liksom og venter på at sommeren skal starte og nå er vi midt i juli...litt sånn krise.

    SvarSlett
  5. Kom tilfeldigvis forbi da jeg googlet "trapperom", og fant både den ene og den andre hos deg. Nå har jeg rotet litt rundt, og er storfornøyd! Gleder meg til lekekrok imorgen. Ja, jeg legger meg likegodt som følger, jeg - og ønsker deilig sommer!

    SvarSlett
  6. Den ideen likte jeg! Med å holde en krok ryddig og rolig.
    Jeg har ryddemani, og ser iblant med gru på tanken å ha barn som roter... Men siden rot er en dårlig begrunnelse for ikke å få barn, og man har en samboer som man godt kan se for seg barn sammen med, gjelder det å finne en løsning... Og å "frede" en krok på den måten kan absolutt være den løsningen!

    Liker forresten bloggen din veldig godt. Har mye samme stil hjemme - en blanding av brukt- og arvemøbler (det meste i 50-talls stil) og nyere design, for det meste skandinavisk. Og kjærligheten til lamper deler jeg også, det har kommet en del designlamper i hus... samboeren ønsker seg en PH 5, men øverst på min ønskeliste står nok en VP Globe. Men der blir den nok stående...

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...