mandag 10. januar 2011

Plass til å arbeide

Har du hjemmekontor? Eller kan du ta noen timer og jobbe hjemmefra av og til? Eller er du student, kanskje? Som helst vil slippe lesesalen hele dagen? De siste tiårene har det vokst frem et behov for en eller anna krok i huset, der man kan sitte for seg selv. Og som oftest finnes pc/laptop rett i nærheten.

Selv velger jeg ofte laptopen i fanget i en komfortabel stol. Men der finnes mange andre og kanskje bedre løsninger. Her er noen helt ulike måter å løse arbeidsplass-utfordringen.

1) All in one: Hyller og skrivebord i ett. MisoSoupDesign.


2) Enkelt og moderne: Trebeinet Arne Jacobsen Mauren stol og trekanta hylleplate til laptopen.
Living etc.

3) Tips: bruke en gammel trekasse/kiste (under) vtil det du ikke får plass til i skuffene :)
Fra House to home.


4) Fint med brune skinnstoler. Har man god plass er frittstående arbeidspult ganske fint. Prikken over i'en - den røde stigen! Foto Ditte Isager.


5) Bloggeplassen til Fotballmamma blogg.


6) Retromøbler fra Mydeco.com



7) Skråtak og overlys må da gjør denne plassen til et herlig sted for inspirasjon og arbeidslyst?
Lagerlings makleri.


8) Hyller utenom det vanlige og pult stående fritt i rommet, for de som har plass til det.


9) Koselig bloggeplass hos Ralfefarfars paradis.
Ser unektelig ut som Hagedorn-Hagen-bugs på veggen, ikke?


10) Skjønn stilmiks fra Skøna hem.



I neste innlegg
veggpryd for små gull

8 kommentarer:

  1. Aahhh! Den som hadde hatt en av disse fine arbeidsplassene! :)

    SvarSlett
  2. Veldig mange fine arbeidsplasser her. Fikk en del tips, selv om jeg ikke i nærheten kommer til å få det så fint noengang. Hos meg blir det mest pc-en i fanget. eller på spisebordet.

    SvarSlett
  3. Tittei!

    Skal du ha lekehus inspirasjon må du helt klart innom Leken Hverdag (tidligere kjent som My wonderworld Fairytale) hørt om? Fantastisk blogg du kan vasse i inspirasjon til både lekehytter og barneinteriør generelt...Enjoy!

    Klem

    SvarSlett
  4. God kveld, og takk for besøket!

    Jeg ler litt av å bli kalt driftig, for jeg synes ikke jeg rekker en brøkdel av det jeg burde, skulle og har lyst til... men slik tror jeg det er for de fleste småbarnsforeldre! Vi har en nokså høy terskel for rot hos oss, så jeg syr gjerne en kveld, selv om resten av huset burde vært rydda...

    Selvfølgelig må du gjerne bruke plakatbilder om innlegget om barnedekor. Blir glad for all reklame, jeg :). Bare lån bilder i bloggen.(og så er det jo fint hvis du linker til epla-butikken).

    E har forstått hvordan hun trekker sammen bokstavlydene til ord, men må være motivert og ikke trøtt for å klare det. Vi oppmuntrer når hun vil. :)

    Den røde lampa er fra IKEA, faktisk, kjøpt for en del år siden.

    Mange fine arbeidskroker her! Vi har fin kontorplass i kjelleren, og jeg skal snart få meg et eget syrom (som også skal brukes til å huse tørkestativer). Fint med inspirasjon. Jeg regner med at også disse fine arbeidsplassene ser kaotiske ut når arbeid pågår ;)

    SvarSlett
  5. Godaften :o)
    Jeg drømmer netop om at indrette en kontorplads med mulighed for kreative aktiviteter også, så her var vældig meget inspiration! TAK for det.
    Velkommen ind hos mig - du vil snart få mulighed for at deltage i min første give away konkurrence.
    Kærligst,
    Tine

    SvarSlett
  6. Mange fine hjemmekontor her, syns det siste var mest meg:-).
    Jeg har planene klar hvordan hjemmekontoret skal vær, det er bare å få handlet inn alt:-),
    nå sitter vi på kjøkkenet med pcen.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  7. ;) - veldig hyggelig å faktisk ha en fan ;).

    SvarSlett
  8. Hei, og godt nytt år! Takk for hilsen inne hos meg:) Passet fint at jeg stakk innom her hos deg nå, holder akkurat på å fornye hjemmekontoret, så denne inspirasjonen kommer godt med!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...