søndag 17. juli 2011

Byr på det beste



Akkurat nå
er den herligste tida på året, synes jeg.

Sommerferien er godt i gang, de fleste er i feriemodus, fritidsbåtene yrer på fjorden, det kryr av cruiseturister i byen, bortflytta byboere tar med familiene hjem på tur, slekt og venner får endelig tid til å være sammen. Mat inntas stort sett utendørs og i stort monn, og engasjerte folk i området disker opp med den ene herlige festivalen etter den andre.

Disse tingene - den gode følelsen jeg får når alt dette inntreffer samtidig - ja, DET fortjener å utrykkes i et eget innlegg her.



Med på lista over herlige ting om dagen, må jeg sette jordbær.
For jordbær fra mitt område, ja, de er bare verdens beste!
Ingen over, ingen ved siden av.



Og hva lager man av det?
Ikke noe!
For de er nydelige akkurat sånn som de er! :)
Et par i hånda, eller en haug i en bolle.
Ok, så ta en dæsj krem, fløte eller vaniljesaus på om du vil.
Men for meg smaker de aller best "au naturel".

Den gode sommerfølelsen
når området mitt og naturen
byr på det beste
- samtidig.
:)



Alle foto (c) Åpent hus

Hva gir din gode sommerfølelse?

I neste innlegg
nytt i Åpent hus

5 kommentarer:

  1. Enig med du...For min del er ferien over,men nyter alikevel tiden just NÅ..Rolige dager på jobb,folk er i slow modus og dagene lange og ubrukte foran oss...Fortsatt fin sommer på deg!
    Min favoritt..Nyrørte jordbær på en good skive..mmm..Det er sommer det...

    SvarSlett
  2. Enig - jorbær er godt! Og absolutt enig i at dette er det beste tidspunktet på året!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. Elsker dansk rugbrød med jordbær og banan på! Det spises daglig her i huset nå under jordbærsesongen:)
    Har du hatt en fin ferie? Godt å komme hjem?
    En uke igjen til min "ferie":) Nesten 4 mnd med fri blir deilig!
    Klem E

    SvarSlett
  4. Jordbær er herlig!!
    Aller best er de når de er solvarme rett fra åkeren:)
    Å hente de er derimot ikke fullt så gøy:)
    Hadde sommerjobb som jordbærplukker noen år i ungdommen, og det er vel ikke de beste minnene:)

    Godt dere har kost dere på ferie!
    Klem!

    SvarSlett
  5. Jordbær...sandaler..sol på bar hud!
    Nyt! :-9

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...