tirsdag 3. februar 2015

quo vadis?

hei kjære blogglesere

hva har skjedd med bloggen min?
og hva har skjedd med bloggverden?
store spørsmål her i dag :)




den føles mindre sosial nå enn før
færre legger igjen en hilsen
det blir liksom litt ensomt - jeg savner det sosiale aspektet - er det rart å si?
tenker bloggsurfere på at bloggeren gjerne vil ha livstegn? :)

og siden det begynte å føles ensomt, sluttet jeg visst å skrive
legger som regel nå bare ut bilder av ting jeg finner inspirerende
tenkte at ingen bryr seg om det jeg skriver likevel
at jeg vel ikke har noe "jeg skulle sagt"
er jo bare en helt vanlig "amatør" uten ambisjoner om å bli kjendisblogger eller interiørstylist.

jeg stilte et spørsmål her en dag, og fikk et par svar...(takk)
ett av dem var fra Rita som var forfriskende ærlig -
at hun er innom her av gammel vane, men at hun ikke liker at jeg bare legger ut bilder.
at det ikke gir henne så mye.

hehe
så nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre.
droppe blogg (har tross alt holdt på i snart 6 år), eller gjenoppta skrivinga.
slikt bør jo starte med hva hva bloggeren selv ønsker. men jeg er litt rådvill :)

liker jo å skrive
og blir aldri lei av design, arkitektur, interiør, farger, kunst osv.
men blir ofte lei av konkurransene, av trendene som brer så kraftig om seg at det ene huset ser likt ut det andre. om snakket om hva som er "in", og "rett" akkurat nå.

så - ja - what to do?
beklager til dere som ikke liker slike innlegg som dette.
men føler for min egen del at det må til akkurat nå.
håper på noen kloke tanker, spenstige meninger eller råd på dette tidspunkt :)

varm hilsen fra
Åpent^hus

9 kommentarer:

  1. Ikke slutt,jeg vil savne bloggen din! Selv og jeg ikke gir tilbakemeldinger er jeg alltid innom!

    SvarSlett
  2. rart - det er flere som har kommentert. men kommentarene vises ikke her.

    SvarSlett
  3. her er en av kommentarene som ikke viser, men er skrevet inn:

    Rita har lagt inn en ny kommentar på innlegget ditt quo vadis?:

    Hei.
    Først og fremst: takk for at du tok kommentaren min som det den var ment: et ærlig svar på et ærlig spørsmål. Var redd den kunne bli oppfattet som "surmaga".
    Jeg har lest bloggen din i mange år, og kommenterte en periode jevnlig. Under litt forskjellige navn - en periode som anonym, så som Rita, en periode blogget jeg selv og kommenterte da som bloggeren.
    Gikk i dag inn og så på noen av dine tidligste innlegg, for å bekrefte eller avkrefte overfor meg selv inntrykket av at dine innlegg har forandret seg. Og det jeg mente å huske stemte. Før var det både tekst og bilder. Kanskje ikke store, viktige tekster, men gode, hverdagslige, hyggelige tekster. Iblant litt underfundige. Litt informasjon. Nok som gjorde at jeg ble nysgjerrig og valgte å lese videre. Og det var nettopp mangelen på ambisjoner om å bli toppblogger jeg likte. Du blogget fordi du likte det. Og jeg har alltid likt at bloggen din har vært fri for alle disse bloggtreffene, deltakelse i alle utfordringene fra NIB eller reklame for disse gratis-gavene bloggere jevnlig får. Bloggen din har vært en fin blanding av personlig men ikke for privat, og inspirasjon hentet utenfra, enten det er innlegg om nye ting eller designklassikere.
    Men bloggverden har endret seg veldig. Det ble for mange bloggere, som ble tillagt for stor makt. Bloggere uttaler seg hele tiden om hva som er de nye trendene, hva som er riktig og galt.. og interiørblad brukte side opp og side ned på reportasjer om bloggere. For mange bloggere sa akkurat det samme. Viste frem de samme hjemmene. De samme tingene. Da blir det bare kjedelig. Jeg sluttet nesten å lese blogger, og kjøper knapt et interiørblad lengre. Hvorfor bruke penger på å kjøpe et blad når det meste allerede har vært vist frem på nett? Så et innlegg på en blogg for en tid tilbake, som viste frem en rekke stuer. Jeg moret meg med å gjette hvilke som var fra bloggerhjem, og hadde rett i ALLE tilfellene når jeg sjekket linkene. Det syns jeg sier ganske mye. Når du har sett nesten de samme bildene på flere blogger, så gidder du ikke kommentere lenger. Derfor sluttet i hvert fall jeg å kommentere.
    Hva du skal gjøre, kan ikke jeg svare på. Som du skriver så må bloggeren selv få styre hva slags blogg de vil ha. Selv ga jeg meg når inspirasjonen forsvant. Men jeg savner bloggen din slik den en gang var. Og derfor sjekker jeg den fortsatt.



    Innlagt av Rita til åpent hus den 4. februar 2015 kl. 12.57

    SvarSlett
  4. Hei. Jeg blogger ikke selv og kommenterer aldri på blogger, så dette er et unntak. Jeg følger noen få interiørbloggere daglig, deriblant åpent hus. Jeg elsker bloggen din. Du er så flink til å finne inspirerende bilder. Spesielt likte jeg innslagene fra din egen oppussing. Har fulgt oppussingen med stor interesse siden jeg selv bor i et 70-talls hus som har krevd sitt av oppussing de siste 3-4 årene. Jeg liker også det at du er nokså anonym og ikke eksponerer deg selv. Jeg trenger ikke lange blogginnlegg. Fine, inspirerende bilder er veldig kjekt. Så ikke slutt å blogge.

    SvarSlett

  5. Hei.
    Det kunne like gjerne vært meg som skrev det som "anonym" har skrevet ;) Jeg har fulgt deg i mange år og det er din blogg jeg alltid besøker først. Jeg koser meg umåtelig mye. Dette er første gang jeg legger igjen livstegn på noen som helst blogg og jeg hadde blitt veldig lei meg dersom du hadde sluttet å blogge. Dette blir jo en liten vekker for alle oss smilende, stille og beskjedne blogg-tittere som ikke liker å legge igjen kommentarer, Men husk vi er her og setter umåtelig pris på bloggen og skrivingen din.
    Lynn;)

    SvarSlett
  6. Ikke slutt! Jeg har fulgt deg i mange år, og setter utrolig pris på denne annerledes interiørbloggen. Jeg har nesten sluttet å følge interiørblogger, jeg syns alle er helt like (elller så har de en stil som ligger for langt fra meg - og de er jo helt like de òg), men din gir inspirasjon på en annen måte.

    Jeg savner tekstene dine, det er en annen ting jeg har likt, men hvis det koster mer enn det smaker å skrive de, er det ikke verdt det. Håper likevel du ikke vil slutte å blogge. Skal prøve å bli flinkere å kommentere.

    En teori: En av grunnene til at du ser nedgang i kommentarer, kan være at antall lesere på mobil de siste årene har eksplodert, og man ser at fordelingen desktop/mobil/tablet øker stadig de to siste ifht desktop. Dette kan føre til at flere legger igjen kommentar, det er rett og slett mer "pes" å skrive på mobil enn på vanlig desktop-tastatur (syns jeg).

    Til sist en bønn: Kan du oppgi kildene dine i innlegget også, og ikke bare i bildenavnet? Når man leser på mobil kan man ikke høyreklikke og lagre, og da er man like langt...

    Takk for meg og heia deg :)

    SvarSlett
  7. Hei!
    Jeg kommenterer heller aldri på blogger, men tenker at det er på tide å gjøre et unntak. Jeg er ofte inne på bloggen din. Det jeg liker med den er at du oppdaterer ofte og at du holder det til det som bloggen er ment til å være om, nemlig bolig og interiør. Jeg begynner kanskje å bli gammel, men jeg misliker trenden med at alt nå skal over på instagram. Enkelte andre blogger jeg følger, oppdaterer nesten aldri bloggene sine lenger. Man oppdaterer bare på insta. Dessverre mikser en del av disse bloggeren også inn privatlivet sitt på sin instakonto. Ikke bryr jeg meg om hva disse bloggerne gjør på privaten. Det er faktisk ikke min business. Grunnen til at jeg startet å følge denne bloggeren var ikke fordi jeg ville vite at hele familien på fem var hos bestemor på søndag og spiste en ny variant av seikaker...

    Derfor håper jeg du fortsetter med bloggen din sånn som den er i dag og at det kommmer nye spennende innlegg så ofte som mulig:-)

    SvarSlett
  8. Hei. Jeg er også en av dem som har lest bloggen din i mange år. Litt sporadisk, men klikker da innom de innleggene som har kommet hos deg siden sist.
    Jeg liker bildene dine og det du viser frem og st vi ikke trenger vite 'alt' om deg som andre blogger som jeg litt lett går lei.
    Skulle gjerne hatt en 'likerknapp' å trykke på, men har jo tid til skrive takk så kan begynne med det når man leser noe man liker ;)
    Takk for innsatsen så langt. Hilsen Kristina

    SvarSlett
  9. Heia! Jeg liker også veldig godt når du skriver! Viktig eller uviktig. Har tidligere kommentert at jeg liker så godt hvordan du anonymiserer barna dine, hvordan du viser frem ting du liker (utn at de nødvendigvis er så poppis). Selv savner jeg min egen stil. Litt av alt og farger som harmonerer, uten å være trendfargene av 2015. Sånn som jeg så da du la ut bilder av huset deres når dere pussa opp. Fortsett gjerne!

    Ble forresten såå glad da jeg så at du har lagt ut noen glimt fra stua/spisestua deres igjen. Jeg titter stadig innom, og det er vel de personlige innleggene jeg liker best. Der du skriver noe i tillegg til bildene.

    Klem fra Berit

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...