fredag 29. juli 2016

All by my lonesome / Husmorferie for en

En dag for deg selv - uten kjæresten, uten mannen, uten foreldre eller uten barna.
En dag helt for deg selv - uten avtaler, planer eller forpliktelser
En hel dag der du kan legge bort klokka - kanskje mobilen også (?) og drive gatelangs i en ukjent by.
Der ingen kjenner deg og alt du ser det ser du for første gang.
Ah!




Det har jeg opplevd. Og gud, for en herlig opplevelse det var!
Et sant pusterom.

Jeg var i byen Lucca i Toscana.
Dagen etter skulle jeg møte en gruppe andre. Men denne dagen var "bare min". :)






Jeg leide en leilighet i gamlebyen via Air bnb. Helt herlig. Følte meg som en innfødt der jeg låste meg inn og "lata som jeg bodde der" :)
Med i leia var det tilgang til sykkel. Og jeg gled rundt i gamlebyen og oppe på bymuren i nydelig mild temperatur, med sola som smilte over meg, og med forbipasserende som føltes som statister i filmen om meg selv! :) haha!






Jeg hadde det som du skjønner helt formidabelt.
Det føles nærliggende å ta i bruk en mengde klisjeer for å beskrive hvor herlig denne dagen var for meg. Det var akkurat som om pulsen gikk i dvalemodus og alle sanser var ekstra skjerpa. Jeg så med større øyne enn vanlig og trekte inn alle luktene som om jeg hadde forsterket luktesans.














Sjelden har en enkel bruscetta med ost smakt så nydelig :)
Og alt jeg fikk med meg av detaljer på hus, øyekontakt og smil, 
spennende små butikker, nydelig mat. 
ah! skal ikke mer til. #lykke :)








En dag helt på egenhånd i ukjent by - ja: kan trygt anbefales.


Sommerhilsen fra
Åpent^hus

I neste innlegg
gleder meg til å vise noe til dere!




2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Høres helt nydelg ut!
    klem, Anita

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...